Amsterdam – Maandag 23 augustus 2021 zijn we van start gegaan in Amsterdam met de brede implementatie van HalloWerk! Een succesvolle pilot afgelopen jaar bij Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en Werk, Participatie en Inkomen(WPI) van de gemeente Amsterdam geeft vertrouwen voor een vervolg, beide organisaties gaan volledig aan de slag met HalloWerk. Dit betekent dat er in totaal meer dan 500 collega’s worden opgeleid om met HalloWerk aan de slag te gaan. Een mooie, uitdagende klus! Dit gebeurt niet zomaar, net zoals zelfregie centraal staat bij HalloWerk, starten de collega’s bij Amsterdam óók met zelfregie; namelijk met een e-learning module.

E-learning module

Amsterdam heeft hierin een primeur, het is de eerste e-learning module speciaal ontwikkeld voor HalloWerk. In de e-learning leren collega’s alle ins en outs van het diensverleningsconcept en het online matchingplatform. Er wordt afgewisseld met video’s en het geven van informatie. Tevens kunnen ze oefenen in het systeem door opdrachten te maken in een demo-omgeving. De opgedane kennis kan dan worden ingezet bij het ondersteunen van de klanten en werkgevers. Hieronder twee collega’s aan het woord die de e-learning gemaakt hebben.

Elmar Roelse – accountmanager WSP

Vanaf mei 2021 ben ik aangesloten bij het team van HalloWerk Amsterdam als key-user vanuit mijn functie bij WSP. Ik heb meegewerkt en meegedacht met de ontwikkeling van de e-learning. Als gebruiker vind ik het fijn om te kunnen testen of de informatie op een leuke en leerzame manier wordt overgebracht.

Ik ben dan ook trots op het resultaat! Het is een modern ingerichte module waar goed over na is gedacht met opbouw, kleuren en interactie. De combinatie van de theorie leren en oefenen binnen de veilige demo-omgeving geeft onze collega’s een goede en mooie start van HalloWerk. Door de online e-learningmodule heb je als resultaat misschien nog wel meer interactie van je gebruiker dan in een trainingsgroep. De e-learning is helemaal van deze digitale tijd en het is prettig en efficiënt om zelf te bepalen waar en wanneer je de e-learning maakt, dit maakt het extra toegankelijk voor onze collega’s.

Werkgevers hebben er met HalloWerk zeker een mooi online matchtingsplatform bij om zo de beste kandidaten te zoeken voor vacatures!

Jet Lamers – klantbegeleider Jongeren WPI

Zelf had ik vanuit mijn functie als klantbegeleider bij de jongeren nog geen kennis gemaakt met HalloWerk. Mijn collega’s uit de pilot had ik erover horen praten dus ik was wel nieuwsgierig geworden. De e-learning module was voor mij het eerste moment om te kijken en te ervaren wat HalloWerk is en wat het betekent voor mijn klanten.

Wat mij is bij gebleven van het maken van de e-learning module is dat het vooral heel praktisch en overzichtelijk is. Er zitten handige ezelsbruggetjes in en herhaling zodat het makkelijk te onthouden is, een beetje schools, maar wel heel fijn! Het geeft mij de juiste richtlijnen over hoe ik het beste mijn klanten kan begeleiden. Dat je selecties kan maken van vacatures voor een klant is echt heel handig. De dienstverleningsmodellen van zelf, samen en voor zijn voor mij herkenbaar; sommige klanten hebben meer ondersteuning en aandacht nodig dan de ander.

Het dienstverleningsconcept van HalloWerk spreekt me ook zeker aan, het is een nieuwe manier voor mijn klanten om zichzelf écht te kunnen presenteren zoals ze zijn, op basis van talenten!

Aan de slag!

Na de e-learning ontvangen de collega’s een activatielink om een account aan te maken bij HalloWerk. Extra informatie en ondersteuning voor de collega’s is beschikbaar; online met handige documentatie en offline van de speciaal getrainde key-users*. Nu kunnen we echt aan de slag!

*de key-users zijn collega’s die speciaal getraind zijn in het gebruik van HalloWerk. Voor zowel WPI als WSP zijn er meerdere key-users aangesteld. Naast hun rol als ambassadeur voor HalloWerk kunnen collega’s ook bij hen terecht met vragen en opmerkingen.