VanHaren en het WSP

28 november 2013

vanHaren heeft via het WSP een aantal mensen geplaatst in hun nieuwe paradepaardje aan de Kalverstraat. Met Andre Pirovano (filiaalmanager van vanHaren Kalverstraat) praten we over hoe dat in zijn werk ging én over vanHaren natuurlijk.

vanHaren
vanHaren is met 143 filialen een leidende formule in de schoenenbranche in Nederland. Sinds 1985 maakt vanHaren deel uit van de Duitse Deichmann groep. Zij is met ruim 3300 winkels in 22 verschillende landen de grootste aanbieder van schoenen in Europa. In Amsterdam is de negende vestiging geopend en dat is het paradepaardje van vanHaren. Er werken in Nederland 1450 medewerkers bij vanHaren.

Andre Pirovano

André Pirovano, City filiaalmanager, is verantwoordelijk voor een groot filiaal. Andre werkt al 11 jaar bij vanHaren. “Bij de vanHaren leerschool ben ik opgeleid. Hier worden alle medewerkers opgeleid van assistent filiaalmanagers tot filiaalmanager”. In het nieuwe distributiecentrum in Waalwijk is ook de Leerschool gevestigd.

Hoeveel medewerkers gaan er werken in de flagshipstore?
Er werken 25 tot 30 medewerkers. Dit zijn veelal verko(o)p(st)ers, een assistentmanager en een floormanager.

Hoeveel vloeroppervlakte heeft het?
Ongeveer 600 m2 en daar kunnen 25.000 paar schoenen in (om een beeld te geven). Bij vanHaren kun je terecht met het hele gezin, hierbij staan modische schoenen met een lage prijs en de beste prijs/kwaliteit verhouding voorop.

Waarom deze vestiging in Amsterdam?
Dit is de mooiste locatie van Nederland. We waren al heel lang op zoek naar een A-locatie in Amsterdam, het is de bekendste winkelstraat en de mooiste die er is. Dé plek om het paradepaardje van vanHaren neer te zetten. In dit filiaal is het een beleving om te winkelen. Het is selfservice met een smile. De klant mag alles zelf pakken en als ze hulp nodig hebben dan krijgen ze dat van A tot Z. Het is leuk om hier te winkelen!

Het pand is heel bijzonder, het is een oude bioscoop geweest. De pilaren en trap zijn nog in oude stijl en achterin hangt er een groot beeldscherm waarop onze commercial te zien is.

Hoeveel nieuwe medewerkers zochten jullie?
We zochten op dat moment nog zes verkoopmedewerkers.

Hoe is de speeddate verlopen?
“Ik ben heel blij dat Monique Schoonbrood als accountmanager bij me gekomen is. Je hebt met mensen te maken en Monique heeft dat heel goed aangevoeld. Ze luistert goed naar mijn vraag en komt ook gewoon af en toe eens de winkel binnenlopen.

Voor de speeddate was er door het WSP al een selectie gedaan van medewerkers die geschikt zijn voor het nieuwe filiaal. Omdat ze bekend is met de organisatie is het ook gemakkelijker geschikte kandidaten te vinden. Het is belangrijk om te bekijken wat de motivatie is van potentieel nieuwe medewerkers. Het WSP vindt het CV erg belangrijk en wij keken meer naar motivatie. Zo leer je van elkaar. We Bij de speeddate was een medewerkster van de HR-afdeling aanwezig.

Is dit een vorm voor jullie die werkt?
Ja dit werkt. In de toekomst zeker. Als het WSP geschikte kandidaten heeft en wij hebben de locatie/de banen dan kom je snel en op een goede manier tot een match.

Gaan jullie in de toekomst nog verder samenwerken met het WSP?
Jazeker. Naast filiaal Amsterdam is ook net filiaal Diemen geopend. Voor deze filialen hebben we nu gemotiveerde medewerkers. Natuurlijk is er verloop dus we houden wel contact.

En we zoeken altijd talent!

De WSP samenwerkingspartners:

AM match
Pantar
Uithoorn
De Ronde Venen
Ouder-Amstel
Haarlemmermeer
Diemen
Amsterdam
Amstelveen
Aalsmeer
UWV
AM match, Pantar, Uithoorn, De Ronde Venen, Ouder-Amstel, Haarlemmermeer, Diemen, Amsterdam, Amstelveen, Aalsmeer, UWV