In onze rubriek “Medewerker stelt zich voor” vertelt Ineke Cremer kort over haar werk als accountmanager en welke meerwaarde zij biedt voor werkgevers.

Pantar Amsterdam werkt samen in het WSP. Welke voordelen zie jij in deze samenwerking?
‘Werkgevers hebben nu één ingang voor alle vragen op personeelsgebied en daarnaast kunnen de partners in het WSP veel leren van elkaars dienstverlening en cultuur. Daarmee kunnen wij werkgevers allround ondersteunen. Ik ben namens Pantar aangesloten bij de branche Detailhandel. In dit project onderzoeken we binnen detailhandel hoe de huidige en toekomstige aansluiting tussen vraag en aanbod van het WSP klantenbestand kan verbeteren.’

Wat is jouw motivatie om dit werk te doen?
‘De vele contacten met werkgevers! Ik vind het een uitdaging om de (intrinsieke) behoefte boven tafel te krijgen en de verwachtingen van de werkgevers te managen. Hierdoor krijgen onze klanten een eerlijke kans en plukken alle partijen hier uiteindelijk de vruchten van.’

Welke uitdagingen kom jij tegen bij werkgevers, waar lopen zij tegen aan?
‘Er liggen veel kansen bij werkgevers, maar er zijn ook knelpunten die ervoor zorgen dat er minder plaatsingen van mensen met een uitkering zijn dan zou kunnen. Je kunt hierbij denken aan mensen die willen werken in de administratie of detailhandel, maar onvoldoende pc-kennis hebben of getraind moeten worden in goed klantencontact. Het is belangrijk om te weten wat er nodig is voor werkgevers om mensen te willen plaatsen. Door een meer strategische benadering en het ontwikkelen van oplossingsrichtingen kunnen wij de kansen beter benutten. Ik werk hier graag aan mee!’